skip to Main Content

Every year the AAC dames go on a group trip and this year was no exception. After lots of deliberation Dublin was the chosen country for our yearly trip. As usual, every trip has a theme, and this year the theme was the Dublin Summer Olympics. This theme was chosen because this trip would be the last team trip for some of our players. The entire group was divided in three teams, each a country that every time dominates the Olympics. The countries were team China, team Great Britain and team U.S.A. Divided in teams, everybody had to play in different games that represent different actual Olympic games. Next to playing different games, everybody had to bring a summer Olympic outfit to wear when playing the games. On Thursday 11 of august we met up at Schiphol airport to fly to the beautiful island of Ireland. After dropping of our luggage at the hostel, we went out on the town to party till the early mornings.

Om half 7 moesten we verzamelen op Schiphol. Na te hebben ingecheckt en iets lekkers bij Starbucks waren we ready for take off!! Bij aankomst in Dublin en op weg naar de bus die ons naar het hostel zou brengen, kwam Mara erachter dat haar jas nog in het vliegtuig lag. Gelukkig was de buschauffeur geduldig en kon iedereen met dezelfde bus naar het hostel en kon Mara haar jas nog even ophalen. Bij het hostel aangekomen hadden we snel de spullen op de kamers gelegd en gingen richting het centrum. De eerste avond waren we naar de Q-bar waar onze kledingstijl opviel tussen de rest. Alle Ierse dames hadden korte rokjes en jurkjes aan en pumps waar je u tegen zegt.

On Friday we had a treasure hunt in the city of Dublin. During the treasure hunt we had to go, divided in our teams of course, to a lot of historical places and monuments in Dublin and take pictures of them or with them. For example, we went to the smallest pub in Dublin. The pictures we took had to be creative, original and funny, because later on a team would win this treasure hunt based on the best photos. After the treasure hunt we had some time to have a bite to eat and relax because later on that day we had to play Gaelic football. Gaelic football is one of the most popular sports played by girls in Dublin. In total there are more than 6000 women that play Gaelic football in the city of Dublin alone. It was definitely very different from rugby. In our pretty new trip uniforms we walked on that field to start the match. The first half didn’t go very well but after getting some tips in the half time it became as if we played gaelic football regularly. After the match we were invited for a lovely meal and somse drinks. And later that night we went to temple bar and saw a great band playing in the pub.

Voor foto’s van de Gaelic Football wedstrijd:

(Amsterdam Ladies Rugby v Dublin Club Selection)

Na de welverdiende nachtrust en ontbijt in het hostel, stapten we in een stadsbus die ons naar een buitenwijk van Dublin bracht. Tijd om te zwemmen! Aan de buitenkant zagen we de glijbanen al en nadat we allemaal een badmuts hadden mochten we los. The Dark hole was best wel spannend en de flowrider zorgde voor hilarische momenten. Verder heerlijk gebubbeld en gegolfd.

In de middag gingen we naar de rugbyclub van Dublin. We waren door de voorzitter himself uitgenodigd om tv te komen kijken en aan te schuiven bij de bbq. En als wij ergens van houden dan is het wel…

Bij aankomst zagen we vooral cricketers en een maal binnen kregen we de ene na de andere pizza voor ons neus neergezet. Na wat biertjes, ciders en pool was het tijd voor de pubquiz. Anita als quizmaster legde ons een stel pittige vragen voor. De spanning was hoog en uiteindelijk ging team China er met de meeste punten vandoor. En terwijl de bbq werd aangestoken liep het clubhuis vol met rugbyers en cricketers. De voorzitter van de cricketclub en de voorzitter van de rugby club hielden beide een praatje en de laatste zei zeer vereerd te zijn met ons bezoek en vroeg ons indirect om voor hen te dansen. Gelukkig zijn wij niet vies van een dansje. En AAC zou AAC niet zijn als we ook op onze weg terug naar de stad niet even iets hadden achtergelaten als herinnering. En voor sommige van ons werd het nog een lange nacht

Zondag, de dag van De Spelen. Iedereen maakt zich klaar voor de dag dat er eindelijk gestreden kan worden om het goud. En de dag dat we Myrthe haar verjaardag gewoon nog eens dunnetjes over kunnen doen. Iedereen heeft haar Olympische outfit aangetrokken, er waren opvallend veel dressuur ruiters en boksers. De roeiploeg was wel de grootste aandachtstrekker in de straten van Dublin. Het heerlijke ontbijt in het hostel wordt ingeruild voor een ontbijtje buiten de deur. Onderweg naar het strijdtoneel vinden we een leuke pub voor een echt ‘builders breakfast’, helaas was dit ook echt alleen voor de echte bouwvakkers. De volgende teleurstelling was dat er pas na 12:30 alcohol geschonken werd. De maagjes werden desalniettemin gevuld met voldoende scrambled eggs, sausages en toast om de strijd aan te gaan in het park. Deelnemende teams waren China, UK en USA. De teams konden medailles winnen op verschillende onderdelen; onder andere handtas werpen, horden lopen, vrije expressie, limbo dansen en ballonkunst. De jury werd gevormd door niet geheel toevallige voorbijgangers, waaronder de broer van Anita.

Na een korte drinkpauze (eindelijk alcohol), werd de behoorlijke wandeling aangevangen naar Croke Park voor een spannende hurling wedstrijd. Te midden van tienduizenden schreeuwende mannen waren we getuige van een nipte nederlaag van de thuisploeg. Een enkeling waagde zich niet aan de wandeling terug naar het hostel en nam de taxi. Het was tijd voor een relax momentje na zo’n enerverende dag. Want daarna was het tijd voor de Court session. Er werd hier en daar wat opgebiecht, maar des te meer werd men ge-fined.

Het avondprogramma werd gevuld met een gezamenlijk diner in de pub op de hoek, nog geheel in stijl van De Spelen. Hier hebben we vanzelfsprekend weer nietsonthullende spelletjes gespeeld en heerlijk gegeten. Myrthe werd nog eens stevig toegezongen, wat de aanleiding was om de deur tussen onze ruimte en die van de rest van de pub toch maar te sluiten. De Guiness vloeide weer rijkelijk, ook over de tafel, maar dat wijten we dan maar aan de schouderoperatie… De dag werd afgesloten met een dansje en een drankje in de welbekende Q Bar. Onze Olympische selectie trok in ieder geval voldoende bekijks

De laatste ochtend ging iedereen zijn eigen gangetje. Linda, Sascha en Miluska hadden een vlucht eerder dus die waren al om 9 uur met de bus richting het vliegveld. De rest ging of nog even winkelen of spullen pakken en uitslapen. De rit naar het vliegveld was rustig tot dat de chauffeur ons ergens wilde uit laten stappen wat van de beveiliging van het vliegveld niet mocht op die plek. Uiteindelijk waren we een klein stukje verder uitgestapt. Op het vliegveld ging iedereen nog even shoppen en cadeautjes voor het thuisfront kopen. De vlucht was rustig en op Schiphol aangekomen ging iedereen naar huis. Het was een leuke trip met lekkere cider.